Translate

sobota, 13 grudnia 2014

Miedź – z czym najlepiej miedź łączyć, czyli mój sposób na miedź

O miedzi we wnętrzach jest coraz głośniej. Na rynku coraz jest więcej produktów z miedzi do wyposażenia wnętrz. Wreszcie miedziane rurki przestajemy chować pod karton-gipsem.

O wnętrzach z elementami miedzi pisałam na w n ę t r z a r c e i w LABEL MAGAZINE .
Tutaj chcę pokazać z czym najlepiej miedź łączyć.

Jest to mój subiektywny przegląd i poradnik, więc jeśli zachce Wam się zrobić mnie wspak, to róbcie. Niech Was tez nie ogranicza mój wybór. Nie buntujcie się, że coś pominęłam, ale potraktujcie to jako wyzwanie.

MIEDŹ I BIEL

To połączenie to samograj.
Do białego wnętrza wstawiamy element miedziany i efekt jest murowany. Trudno tez to zepsuć.

Biel jako baza jest idealnym rozwiązaniem kiedy jesteśmy niedoświadczeni w kwestii projektowania. Pisałam tu już o bialych łazienkach i w temacie o miedzi powtarza się mój pogląd : biel jest ponadczasowa i daje wiele możliwości aranżacyjnych.

Mając białą bazę możemy spokojnie wstawić miedzianą lampę, stolik, taboret lub wystawić na wierzch miedziane rurki. Jeżeli w pomieszczeniu znajdują się inne lampy w kolorach białych, czarnych, a nawet stalowych, to nadal wszystko będzie współgrało. Nie przesadzałabym tylko z ilością miedzianych akcentów. Niech to będzie jeden, max 3 elementy.

Left, source : myscandinavianhome.blogspot.it / Right, source : architetturaxtutti.com

Na zdjęciu sklep House of Dagmar w Sztokholmie, proj. Guise, źródło : yellowtrace.com.au

po prawej : lampa random, źródło: byrydens.se , na środku : stolik proj. Daniel Barbera, źródło: yellowtrace.com.au, źródło zdjęcia po lewej : pinterest.com/simonebarter

MIEDŹ I PASTELE

Najmodniejsze połaczenie ostatnich miesięcy.
Pudrowy róż, miętowa zieleń i blady błękit doskonale łączą się z kolorem miedzi.
Kiedyś miedziane lampy wstawiano do wnętrz stylizowanych, klubowych i mrocznych. Teraz ten materiał króluje w świetle, na tle jasnych barw.

W tym rozwiązaniu ważny jest dobór odpowiedniego koloru i wystrzeganie się intensywnych kolorów. Jeżeli róż będzie zbyt mocny lub zieleń intensywna, to zatracimy efekt lekkości.

Ja poleciłabym następujące kolory: Flugger 3401 (pudrowy róż) Flugger 3471 (zgaszony pastelowy błękit) Flugger 1511 (mięta). Zawsze należy pamiętać o położeniu na ścianę próbki koloru zanim kupi się całość farby. Nie są to też kolory, którymi polecałabym malowanie całego pomieszczenia, ale jedną ścianę lub pasek.

źródło zdjęcia po prawej: pinterest, żródło zdjęcia pośrodku : welke.nl , żródło zdjęcia po lewej : apartmenttherapy

zdjęcie po lewej : Sam Mc Adam, stylizacja Jessica Hanson, zdjęcie środkowe autorstwa : Heather Nette King, zdjęcie po prawej ze strony : tomdixon.net/eu/gallery

zdjęcie po lewej : kolekcja HK Living, źródło zdjęcia po prawej : po prawej : źródło : yellowtrace.com.au

po prawej : Techne Architects bar Fonda, pośrodku :  po lewej : Beauty Academy, źródło : vogue.com.au , źródło zdjęcia po lewej : pinterest

Poniżej pokazane jest fenomenalne połaczenie miedzi z pastelami i kolorem żółtym. Takie zestawienia zostawiłabym dla fachowców, ale jeśli starcza Wam odwagi i estetycznego wyczucia, to poradziłabym tylko uważać w takim zestawie z drewnem, który powinno mieć odcień bardzo jasny.

Czyli bazujemy na bieli i jaśniutkich pastelach i dodajemy żółć jako akcent. Do tego podłoga w bieli, szarości lub w słomkowym kolorze drewna.

po prawej : bar Fonda, Techno Architects, źródło zdjęcia środkowegotomdixon/gallery , źródło zdjęcia po lewej: pinterest

MIEDŹ I CZERŃ

Najelegantrze połaczenie, które może konkurować jedynie z połaczeniem czerni i złota.
Jeżeli wnętrze mamy czarno-drewniane lub czarno-czekoladowe, to wstawienie elementów miedzi da kapitalny rezultat. W przeciwieństwie do połaczeń z bielą, w tym zestawie możemy szaleć z ilością wstawianej miedzi.

zdjęcie po lewej ze strony: tomdixon/gallery , zdjęcie po prawej : dezeen.com bar nazdrowje

źródło : tomdixon/gallery oraz byrydens.se

MIEDŹ I SZAROŚĆ

Szarość, podobnie jak biel, stanowi idealna bazę do dalszych zabaw aranżacyjnych. Uwielbiam szarość i jestem zdania, że w szarym wnętrzu nic nie może pójś nie tak. Miedż sprawi, że będzie niebanalnie i nieszablonowo. 

dezeen.com restauracja bar nazdrowje richard lindvall

MIEDŹ I KOLORY WPADAJĄCE W CZERŃ (ciemna czekolada, granat, ciemny fiolet, ciemny szmaragd)

W takich zestawieniach mamy do czynienia z wnetrzami bardzo klimatycznymi, mrocznymi i smiałymi. Podobnie jak w rozwiązaniach z bielą, kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego odcienia i nasycenia koloru. W tym zestawie miedź może pojawiać się w dużej ilości. Dobrze, żeby nie zestawiać jej juz ze stala czy chromem. Jako dodatków można użyć drewna, czerni, brązu.

Sugerowane kolory to : Flugger 2488 (granat), 2508 (mocna zieleń)

pośrodku : La Hache Restaurant by Pascal Claude Drach, yellowtrace.com.au, źródło zdjęcia po lewej : pinterest

MIEDŹ I DREWNO

Miedź z drewnem będzie nieco swojska, ale wiele zależy od ilości drewna i jego koloru. Sugerowałabym jaśniejsze odcienie, chłodne lub przybielone, przyszarzane. Z ciemnym drewnem efekt bedzie zbliżony do tego z ciemnymi kolorami ścian. 

yellowtrace althaus restaurant byPB studio


Przyznam, że zastanawiałam się nad kolorami , które z miedzią nie chodzą w parze, ale przy umiejętnej aranżacji można łaczyć ja niemal ze wszystkim - podobnie jak inne metale. Uważajcie jednak z pomarańczowym, intensywnym żółtym i czerwonym.

W kolejnym artykule postaram się przygotować zestaw dostępnych na naszym rynku, ładnych produktów z miedzi.

Tymczasem zapraszam na Targi Designu, które odbywaja się właśnie się w Domu Braci Jabłkowskich w Warszawie (13-14 grudnia 2014). W niedziele będzie można spotkać sie tam ze mną w ramach akcji "Urządzamy wnętrza z blogerami". Zapraszam na stoisko z czarno-bałymi pasami :)

66 komentarzy:

  1. Myślę, że są pewne kolory do których poprostu trzeba "dojrzeć" i dla mnie takim kolorem jest właśnie złoto i miedź. Cieszę się, że miedź jest teraz popularna bo dzięki temu mogę zrozumieć jak ciekawy to kolor i myślę, że jest to trend, który zostanie ze mną na długo :-). Najbardziej podoba mi się w zestawieniu z szarością, białym i drewnem

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba najbardziej miedz odpowiada mi w połączeniu z czernią :) Ciekawe zestawienie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Magdaleno ten blog jest znakomity! Nareszcie rzeczowy i profesjonalny blog o architekturze(a nie dekoratorstwie) wnętrz. Gratuluję i obiecuję zaglądać regularnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie prezentuje się miedź w zaprezentowanych aranżacjach. Aż nabrałem ochoty żeby wkomponować ją do swojego wnętrza. Skorzystam z porad i może się uda;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne aranżacje z miedzią, ale ten metal chyba nie w każdym wnętrzu się sprawdzi;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy miedź zagości w moim wnętrzu, ale na pewno bardzo zainspirowały mnie zamieszczone zdjęcia. Mnóstwo na nich ciekawych zestawień kolorystycznych, które postaram się wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe aranżacje, a miedź nadaje im charakteru:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna ta miedź i fantastycznie komponuje się z innymi materiałami. Będę musiała pomyśleć o wkomponowaniu jej do mojego mieszkania;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny blog - gratulacje!!! szkoda, że tak późno do Pani trafiłam i szkoda wielka, że dawno nie było publikowanych nowych postów - to wielka strata. Mam nadzieję, że jednak będą nowe artykuły - na pewno będę tu zaglądać z nadzieją na nowe posty. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Miedź pięknie prezentuje się we wnętrzach. Nawet nie zdawałem sobie z tego sprawy;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepszy blog jaki czytałam i strasznie żałuję, że nie prowadzi go Pani dalej.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne zestawienia kolorów. Bardzo pomocna rzecz. Też jestem pozytywnie zaskoczona, że taka ciepła ale surowa miedź będzie pasowała praktycznie do każdej gamy :).

    OdpowiedzUsuń
  13. ja myślę, o ecru na ścianach, granatowej, ciemnoniebieskiej kanapie i miedzianej lampie

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się pomysł na umieszczenie elementów miedzianych w pomieszczeniach. Najbardziej przypadło mi do gustu połączenie miedzi z czernią. Niemniej jednak z pozostałymi propozycjami kolorystycznymi prezntuje się równie dobrze. Chętnie zastosuję ten pomysł u siebie w mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne propozycje na zastosowanie miedzi w mieszkaniu. Zdecydowanie moim faworytem jest miedź w obeności bieli. Nie zdecydowałabym się na nią przy pastelach bo po prostu w takim połączeniu za dużo się dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe inspiracje na temat materiału, który w polskich wnętrzach niestety gości niezbyt często:)

    OdpowiedzUsuń
  17. super wpis, bardzo kompleksowy, brawo dla autora

    OdpowiedzUsuń
  18. Jednogłośnie wygrywa miedź i czerń. Najbardziej wyraziste połączenie, można powiedzieć mieszkanie z charakterem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam się ze miedź i czerń wygląda najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne zestawienie. Najbardziej podoba mi się połączenie miedzi z bielą i czernią. Uwielbiam dodatki miedziane i najchętniej umieściłabym je w każdym pomieszczeniu ale w tej chwili ograniczyłam się do kuchni i łazienki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Osobiście uważam że w dziejszych czasach naważniejsza w motoryzacji jest ekonomiczność danego samochodu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem ciekawa jak będzie się miała motoryzacja za 30-40 lat. Już przed 2000 rokiem wróżyło się teorie na temat bezobsługowych samochodów, latajacych z punktu A do punktu B bez ingerencji kierowcy :-) Miało się to nijak do rzeczywistosci. Aktualnie oprócz designu producenty prześcigają się w coraz mniejszym "teoretycznym" spalaniu auta, oraz w maksymalizacji różnych niepotrzebnych systemów przez które nierzadko trzeba odwiedzać autoryzowane serwisy. Moim zdaniem motoryzacja zmierza trochę nie tą ściążką którą naprawdę powinna... Wyniki spalania często fałszowane itp. :-(

    OdpowiedzUsuń
  23. Wiele cennych wiadomości z miedzią w roli głównej. Wpis wart uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiele cennych informacji :) Ja też piszę bloga o wystroju ew. dodatkach, zapraszam serdecznie https://tojestnowoczesne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Miedź wygląda przepięknie, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Miedź wróciła do łask, uwielbiam. Świetnie się komponuje we wszystkich pomieszczeniach. Podoba mi się ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  27. super połaczenie, choć osobiście moje ulubione to metal i czerń / biel

    OdpowiedzUsuń
  28. miedź jest dobra do wszystkiego

    OdpowiedzUsuń
  29. Miedź i szarość wygląda obłędnie, ale jak dla mnie to biel wygrywa ostatecznie. Meble loftowe aż się proszą o miedziane dodatki we wnętrzu. Chyba się zainspirowałam - biorę się za remont niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniałe inspiracje! Najbardziej podoba mi się połączenie miedzi z czernią.

    OdpowiedzUsuń
  31. Miedź i czerń wygrywa. Piękne połączenie !

    OdpowiedzUsuń
  32. Miedź ... Na szczęście już nie kojarzy się z miedzianym bilonem, a z wyrafinowanymi wnętrzami: gabinetami z XIXw., wytwornymi salami konferencyjnymi i tym klimatem dawnej, dobrej epoki, gdzie smak i jakość doceniano. Połączenie czerni, grafitu, granatu czy zieleni z miedzią - poezja. Tajemnicze, nieco mroczne. Połączenie z bielą w sam raz do domu jednorodzinnego. Praktyczne, jasne. Lampy Dixona są moim westchnieniem. Tylko nie na moją kieszeń. Ale co tam, zawsze miło popatrzeć na piękne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  33. Kolor miedzi ostatnio jest bardzo popularny w wystroju kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  34. Postanowiłem zmodernizować mój sklep bo już od jakiś 7-8 lat nic nie było poprawiane. Chciałem wymienić wszystkie półki i regały, żeby sklep zaczął wyglądać porządnie. Bardzo podoba mi się ten styl co dałaś na zdjęciach, to chyba kolonialny. Udało mi się dostać pożyczkę z https://taktofinanse.pl/Internetowa-pozyczka-gotowkowa-juz-od-18-lat-Sprawdz-kalkulator-online i sklep wygląda teraz super nowocześnie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Najbardziej podoba mi się połączenie z białym i z czarnym. To naprawdę robi wrażenie i te barwy ładnie tą miedź eksponują. Bo żółty myślę, że lekko przytłacza, pastele w ogóle średnio się komponują.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wydaje mi się, że jest rzadko stosowana, a wygląda bosko. Trzeba mieć odpowiedni pomysł na dodatki miedziane i będą bardzo dobrze wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  37. Takie miedziane rozwiązania to świetnie wygląda i idealnie komponuje się ze starym drewnem. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  38. Podoba mi się ten projekt. Bardzo fajny pomysł znalazłam też na stronie https://pytanieomieszkanie.pl/category/rynek_nieruchomosci/ to jest bardzo ciekawy i pomocny blog o aranżacji wnętrz. Zobaczcie polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Mi się podobają teraźniejsze modne dodatki właśnie w szarości, miedzi, prezentują się bardzo ładnie. Moim zdaniem wiele osób właśnie takie wybiera.

    OdpowiedzUsuń
  40. Mój salon to głównie miejsce spotkań. Bardzo zależy mi na tym, aby był on urządzony stylowo. Lubię też zmieniać dekoracje więc często kupuję nowe, najczęściej w internecie. Obecnie szukam właśnie czegoś oryginalnego, co kojarzyłoby się z wiosną i świeżymi kolorami. W moim ulubionym sklepie https://dekoma.eu/pl/ znalazłam póki co takie dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  41. Super inspiracje. Miedziane dodatki wyglądają oryginalnie i stylowo.

    OdpowiedzUsuń
  42. Takie dodatki wyglądają przepiękne w różnych aranżacjach.

    OdpowiedzUsuń
  43. Wyglądają bardzo efektownie te wszystkie dodatki. Podobają mi się one, zawsze dodatki dodają uroku tak naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo ciekawe inspiracje. Miedziane dodatki wyglądają super

    OdpowiedzUsuń
  45. Ciekawie to wygląda. Super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  46. Tutaj są ciekawe płyty miedziane: https://plyta.betonovo.pl/o-nas-i-betonie-architektonicznym/

    OdpowiedzUsuń
  47. Pomysł fajny, tylko kosztowny

    OdpowiedzUsuń
  48. Ciekawie to wygląda, można powiedzieć że materiał dość oryginalny. Do takich nowoczesnych aranżacji pasują tego typu dekoracje. Mi to się teraz podobają kominki jakie robią. Na prykład Producent Kominków - Ignif czy to wkłady, czy drzwiczki czy kasety to jakość najwyższa. Nie tylko jeśli chodzi o materiał, ale też jakość wykonania. Taki kominek to chciałbym mieć u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  49. Sporo tych miedzianych inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Miedź to zdecydowanie szlachetna rzecz - tylko trzeba wiedzieć, jak ją kupić i gdzie pozyskać.

    OdpowiedzUsuń
  51. Ciekawy wpis! Oprócz miedzi, można we wnętrzach wykorzystać mosiądz.

    OdpowiedzUsuń
  52. Obecnie modnym elementem dekoracji są pachnące patyczki zapachowe ozdobione kwiatami https://lemagasin.pl/EKSKLUZYWNE-PATYCZKI-ZAPACHOWE-COCODOR-FRENCH-LAVENDER-50ML-p25512

    OdpowiedzUsuń
  53. Tyle lat sprzedaję laptopy i komputery, że miedź kojarzy mi się tylko z przewodami i kablami. A tak na poważnie, jest to także świetny element wykończeniowy. Patyna dodaje mu z czasem uroku.

    OdpowiedzUsuń
  54. Nie sądziłem, że miedź w domu może wyglądać aż tak dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. Chciałbym Wam polecić stronę https://www.electris.pl/ , na której znajdziecie ofertę producenta wyrobów z metali niezależnych. Ich oferta jest bardzo rozbudowana, znajdziecie w niej m.in. najróżniejsze komponenty wykonane z miedzy, a także szyny elektryczne.

    OdpowiedzUsuń
  56. Super post. Takich informacji szukałem. Fajnie, że miedź pojawia się coraz częściej w pomieszczeniach :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Te metalowe lampy robią robotę

    OdpowiedzUsuń
  58. Takie projekty można było ostatnio zobaczyć w programie Canal+ Domo, gdzie remontowali restaurację w USA. To jest bardzo ciekawy kanał, można go oglądać zamawiając ustawienie anteny satelitarnej Polsat Box, Canal+ z dekoderem na aobonament albo w ocpcji "na kartę". Program dostępny jest już w najniższych pakietach programowych.

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetne propozycje na zastosowanie miedzi w mieszkaniu. Zdecydowanie moim faworytem jest miedź w obeności bieli. Nie zdecydowałabym się na nią przy pastelach bo po prostu w takim połączeniu za dużo się dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  60. U mnie króluje miedź w kuchni. Wpisuje się w industrialny styl całego mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  61. Tylko gdzie kupić farbę miedzianą 🙄szukam i nigdzie nie ma😠

    OdpowiedzUsuń
  62. Nie sądziłem, że miedź tak pięknie się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń