Translate

czwartek, 22 sierpnia 2013

BIAŁE PŁYTKI - inspirujące połączenia i wskazówki

Dzisiejszy post raczej nie jest skierowany do profesjonalistów, chyba, że znajdziecie ciekawe inspiracje wśród zamieszczonych tutaj zdjęć - to zapraszam :)


Jeżeli natomiast sami - bez pomocy projektantów - postanowiliście urządzić swoją łazienkę i podobają się Wam rozwiązania z bielą, to w ramach kontynuacji tematu białych płytek, postaram się podać kilka prostych rad i rozwiązań, które umilą i ułatwią Wam ten proces.

Poniżej znajdziecie odpowiedzi na następujące pytania :

1. Od czego zacząć 
2. Czym kierować się przy wyborze białych płytek
3. Z jakimi materiałami łączyć białe płytki dla osiągnięcia ciekawego efektu
4. jakie można popełnić błędy i czego się wystrzegać 
5. Które płytki wybrać z dostępnej oferty sklepów 


1. Od czego zacząć ... 

Jeżeli już zdecydowaliście się na białą łazienkę, to sprecyzujcie jaki efekt chcecie osiągnąć w swojej łazience. Zastanówcie się nad klimatem jaki chcecie w niej osiągnąć i jej stylem.
Zanim zaczniecie wybierać materiały musicie wiedzieć czy łazienka ma być ciepła i romantyczna czy chłodna i sterylna. Musicie zdecydować się czy będzie ona stylizowana, w klimacie angielskim, francuskim, pałacowym, czy raczej klasyczna i prosta czy może całkiem minimalistyczna, pozbawiona ozdobników.
Prawdopodobnie świetnie wiecie co Wam się podoba, więc nazywając to możecie dalej podążać dostosowując dalsze wybory do klimatu i stylu Waszej łazienki. Łatwo można zgubić główny wątek przy wyborze kolejnych elementów wyposażenia, więc pamiętajcie o tej zasadzie, a wtedy końcowy efekt będzie spójny i zgodny z Waszymi wyobrażeniami.

Dla ułatwienia dalszych wyborów podam po 3 "słowa klucze", nieco upraszczające problem, ale okażą się przydatne później:
klimat łazienki jaki chcemy osiągnąć :
"romantyczna"
"ciepła i przyjazna"
"sterylna"

styl łazienki jaki chcemy osiągnąć:
"stylizowana" / "retro"
"prosta" / "taka zwykła i  normalna :)"
"minimalistyczna" / "nowoczesna"


przepraszam profesjonalistów za te nieprofesjonalne określenia, ale z takimi spotykam się najczęściej w rozmowach z klientami i one obrazują oczekiwania urządzających swoje wnętrza osób. 


2. Czym kierować się przy wyborze białych płytek 

Wiedząc już jaką chcecie łazienkę musicie zdecydować się na konkretne płytki.
Wasza decyzja dotyczyć będzie następujących kwestii:
- formatu płytki
- jej powierzchni - czy ma to być połysk czy płytka matowa
- jej krawędzi - czy powinna być rektyfikowana* czy nie koniecznie
- oraz ceny (tego tematu nie rozwijam, bo każdy dostosuje cenę do swoich możliwości)

Format płytki
Czym nowocześniejsza i prostsza ma być łazienka, tym większy polecam format płytki.
Łazienki nowoczesne i minimalistyczne lubią podziały poziome (czyli bardziej wydłużone prostokąty niż kwadraty). Sprawdzą się tu formaty 30x60, 20x50, 60x60 itp.



Do łazienek romantycznych, stylizowanych i klasycznych można wybrać format cegiełki (7,5x15, 6,5x13, 13x26cm.) lub małego kwadratu 20x20cm. (ten format jest trudny, bo kojarzy nam się z tanimi łazienkami z lat 70-tych, ale popatrzcie na ciekawe inspiracje poniżej)


Połysk czy mat
Generalnie matowa płytka będzie zawsze cieplejsza wizualnie od tej w połysku. Płytkę z połyskiem można zastosować w łazience bardzo małej, która chcemy wizualnie powiększyć. Płytka z połyskiem wygląda nowocześniej i bardziej sterylnie.


Z jaką krawędzią płytkę wybrać
* płytka rektyfikowana - tutaj przytoczę tekst z muratordom.pl, który najlepiej i najprościej tłumaczy o co w tym chodzi. Cytuję : "Aby płytki ceramiczne miały regularne brzegi oraz identyczne rozmiary, poddaje się je procesowi rektyfikacji, który polega na mechanicznym obcięciu lub zeszlifowaniu brzegów.
Płytki rektyfikowane utrzymują założony przez producenta rozmiar z dokładnością do 0,2 mm, a kąty między kolejnymi bokami wynoszą dokładnie 90°. Krawędzie płytek kalibrowanych są zaokrąglone, natomiast rektyfikowanych – ostre. Nadaje to okładzinie nowocześniejszy charakter – płaszczyzny ułożone z takich płytek są bardziej jednolite, a krawędzie elementów mniej widoczne. Jako produkt poddany dodatkowej obróbce płytki rektyfikowane są zwykle droższe od kalibrowanych."

3. Z jakimi materiałami łączyć białe płytki dla osiągnięcia ciekawego efektu

Teraz najciekawszy fragment porad :)
Podam kilka sprawdzonych połączeń, które zawsze dają miły dla oka efekt i nie sposób się na nich potknąć.

- Białe płytki łączone z drewnem.
To jest połączenie, które bez względu na rodzaj drewna czy jego imitacji zawsze się udaje. Ja chętnie stosuje połączenie prostych białych płytek z płytkami drewnopodobnymi. Kolor drewna ociepla klimat takiej łazienki. Podłoga z płytek drewnopodobnych jest bardzo praktyczna, łatwa w myciu i nie widać na niej smug, zabrudzeń i kurzu.






- Białe płytki łączone z mozaiką
Bez względu na kolor mozaiki, połączenie to będzie efektowne. Mozaikę należy potraktować jak dekor i przełamać nią białą powierzchnię.



- Białe płytki łączone z szarością
To jest nowoczesne i proste połączenie. Efekt jest raczej chłodny i minimalistyczny, ale trudno go zepsuć.


4. Jakie można popełnić błędy i czego się wystrzegać 

Mniej doświadczonym w projektowaniu osobom odradzałabym używanie kolorowych fug do białych płytek. Można nieoczekiwanie osiągnąć efekt taniej łazienki z lat 80-tych. Użycie kolorowej fugi do białych płytek wymaga świadomości projektowej, doświadczenia lub dużej wrażliwości i zmysłu artystycznego.

Ze względów funkcjonalnych nie polecam białych płytek na podłogi. Na białych płytkach widać każdy włosek i paproch, więc trudno utrzymać ją w czystości przy zwykłym użytkowaniu łazienki.

Wystrzegałabym się też układania białych płytek do samego sufitu i na wszystkich ścianach w pomieszczeniu, żeby uniknąć wrażenia rzeźni.

Przy niektórych gresach należy też użyć specjalnych klejów, które nie zabarwią z czasem płytki i nie spowodują nieładnych zacieków. Należy też się upewnić czy zakupiony biały gres nie wymaga nałożeniu na powierzchnię specjalnego preparatu ochronnego (który sprzedawany jest w sklepach z płytkami)

5. Które płytki wybrać z dostępnej oferty sklepów 

Tutaj odsyłam do moich wcześniejszych artykułów, w których znajdziecie nazwy konkretnych płytek, producentów, ceny i miejsca zakupu :

BIAŁE PŁYTKI Z POŁYSKIEM nazwy, ceny, gdzie kupić
BIAŁE PŁYTKI MATOWE nazwy, ceny, gdzie kupić
PŁYTKI CEGIEŁKI nazwy, ceny, gdzie kupić

Jeżeli jakiś jeszcze kolor - poza bielą - interesowałby Was szczególnie jako wiodący w łazience, to czekam na propozycje w komentarzach. Zapraszam też profesjonalnych projektantów do dodania swoich uwag do moich porad jeśli uznacie, że coś pominęłam.

79 komentarzy:

  1. dzieki za to zestawienie. wlasnie marza mi sie biale plytki, ale nie wyobrazam sobie bialej fugi, ktora sie bedzie brudzila... odradzasz kolorowe na pewno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, rzeczywiście odradzam kolorowe fugi, ale miałam na myśli takie, które tworzą nowy, dodatkowy akcent kolorystyczny (zielona, niebieska , czerwona fuga do białych płytek wygląda zwykle przeraźliwie). Z powodzeniem można użyć fugi jasno-szarej, jasno-beżowej, kremowej. Ja najbardziej lubię połączenie białych płytek z fugą srebrno-szarą. Fuga biała rzeczywiście się brudzi. Dzięki, że zwróciłaś na to uwagę, bo powinnam być bardziej precyzyjna w moim opisie :)Pzdr i dziękuję za wizytę u mnie :)

      Usuń
    2. Witam. Mam malutka łazienkę. Biale plytki 25x60 z bialym dekorem mozaika oraz caly geberit w czarnej mozaice. I teraz jaka fuga? Czy ta szaro srebrna bedzie ok? Podlogi jeszcze nie ma

      Usuń
  2. Piękne łazienki i super rady. Napisz proszę jakiego producenta są płytki drewnopodobne na drugim zdjęciuzdrawiam. U mnie trudno znaleźć taki kolor!Pozdrawam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) To są płytki Paradyża z serii My Way kolor Noce. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Witam mam zrobioną łazienkę ale będą u mnie wymieniacz rury od kanalizacji i zimnej wody i rozwalą mi pion gdzie mam zrobione karton gipsem i położone płytki i jak mi zerwą to nie mam zapasowych płytek i chciałam się poradzić z czym można połączyć płytki matowe a i jest pasek ozdobny Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis. Trafiłem tu przypadkiem szukając inspiracji. Chodzi za mną pomysł na łazienkę, w której ściany nad brodzikiem są pokryte płytkami drewnopodobnymi, oraz pas za podwieszanym WC. Mam upatrzoną umywalkę z szafką z Ikeai. Szafka jest drewniana czarnoo-brązowa. Myślę, że płytki drewnopodobne powinny być też w tej tonacji. Pozostałe ściany białe lub prawie białe bez połysku może z jakąś delikatną fakturą. Co na podłogę? Te same drewnopodobne? Czy raczej coś gładkiego, ciemnego (ciemno szary?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, chciałabym wrócić do temetu kolorowych fug. Jakiego efektu można się spodziewać w przypadku widoącego koloru białego, drugiego koloru pomarańczowego i pomarańczowych fug. SPrwa dotyczy ścian w łazience. Dodam, że podłoga też biała i tu szara fuga oraz wszystkie płytki z połyskiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę czasu minęło, więc nie wiem na ile odpowiedź się przyda, ale spróbuje :) Pomarańczowe fugi przy białych płytkach w połysku wprowadzą efekt bardzo mocnej dekoracji. Nie wiem jaki jest format płytek, ale należy liczyc się tez z tym, że uklad i gęstość fug stanowić będzie dodatkowy wzór na ścianie.

      Usuń
    2. Witam. Biale kafle 30x60 z polyskiem na powierzchni niespelna dwoch scian w kwadratowej lazience 5,05m2. Duze lusto z soczysto pomaranczowa mozaika (SICIS) wokol i...konsternacja...mianowicie jakiego koloru fugi uzyc do tej mozaiki??? Sprobowalem ze srebrno-szara, jadnak ginie efekt tej pieknej mozaiki? Bordowy, czerwony, ecri, bialy..? Bede wdzieczny za rade! Serdecznie pozdrawiam. Aleksy.

      Usuń
  6. Witam,
    Bardzo podoba mi się Twój blog, zaglądam na niego od czasu do czasu. Chętnie poczytałabym o przeglądzie rynku dot. mozaiki (pasującej np do stylu glamour), ale też takimi które pasowałby by do matowej białej płytki.... pewnie coś błyszczącego, co akurat jest na topie... A może płytki które imitują mozaikę... Jaką podłogę w łazience polecasz - tylko matową czy dopuszczasz połysk? Pozdrawiam serdecznie, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, pewnie moja odpowiedź jest już mało aktualna, ale dziękuję za wskazówki tematyczne. Co do podłogi, to oczywiście dopuszczam połysk, ale zwykle trzeba liczyć się wtedy z trudnościami w utrzymaniu jej w czystości. Ale to już osobny temat, może rzeczywiście wart poruszenia :) Pozdrawiam,m.

      Usuń
  7. witam chciałam się dowiedzieć na zdjęciu "prosta" jakie są użyte płytki na podłodze i na ścianie za WC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są płytki Paradyża My Way kolor noce :) Pozdrawiam i dziękuję za wizytę. Zapraszam też na mój blog z inspiracjami wnetrzarka.blogspot.com :) m.s.

      Usuń
  8. Przepraszam wszystkich moich gości blogowych za spóźnione odpowiedzi, ale pojawiły się pewne zawirowania, które spowodowały zawieszenie aktywności na domorankingu przez czas jakiś. Mam nadzieję, że było to jednorazowe :) Dziękuję wszystkim za odwiedziny i miłe komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy to płytek noce naturale będzie pasować błyszcząca płytka sorenta bianco z Paradyża? Spodobała mi się łazienka pokazana na stronie propozycja ale mam problem z biała płytką apasjonata jest nie dostępna dla mnie z Paradyża mogę dostać tylko biała purio, sorente oraz qerida i nie mogę się zdecydować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie już ich nie produkują, ale właśnie modul / purio z paradyża jest identyczna (przynajmniej ja nie widzę różnicy).

      Usuń
  10. Witam, przepiękne łazienki! sama marzę o podobnej-pewnie w stylu -ciepła i przyjazna- mam w związku z tym pytanie-jakiej firmy są płytki drewnopodobne pokazane właśnie na tej aranżacji? będę wdzięczna za pomoc pozdrawiam weronika-czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
  11. witam.

    Chciałabym się dowiedziec jakie płytki są wykorzystane w punkcie ,,3. Z jakimi materiałami łączyć białe płytki dla osiągnięcia ciekawego efektu"? Dokładnie chodzi mi o zdjęcie drugie biało drewnianej toalety.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie Magdo I prosze Cie jako specjalistki o pomoc mam polozony w lazience gres seria opoczno amarante grafit podloga natomiast amarante cream na przemian z amarante cream struktura na scianach I za diabla nie wiem jaka fuge do tych cream wybrac. Polozylam yasmin z ceresitu na dwoch plytkach I totalnie zlewa Sie kolor z nimi:'( prosze doradz mi jaki kolor bylby odpowiedni :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, Magdo, bardzo ciekawy blog, trafiłam tu szukając białych płytek, także Twoje rady bardzo mi się przydały. Poszukuję jeszcze wzorzystych płytek na podłogę, znalazłam tylko Vives. Czy mogłabyś polecić jeszcze jakieś dostępne w Polsce?
    Pozdrawiam serdecznie,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  14. Super inspiracje i wskazówki:) Przydadzą się, bo łazienka czeka na urządzenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam serdecznie, super rady!
    podoba mi sie lazienka "przyjazna i ciepla" dlatego tez zastanawialam sie nad drewnopodobnymi plytkami my way rovere galio z beżem opoczno basic pallete, ale nie wiem czy to polaczenie jest ok i czy wybrac matowe czy blyszczace plytki?
    Może zastąpic beżowe plytki bialymi ? Nie wiem czy wybrac matowe czy blyszczace. Kilka plytek chcialam zastosowac z faktura vave.
    Lazienka ma 10 m2.
    Pozdrowienia i dziekuję.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też uważam że białe kafelki wcale nie muszą być banalne, wystarczy zagrać strukturą. Do tych inspiracji dorzuciłabym też białe ściany z płytek heksagonalnych, które tworzą powierzchnię niczym plaster miodu: http://www.mozaikowe.pl/plytki-ceramiczne/20-hexagon-duzy-bialy-matowy.html - piękny efekt w stylu retro, a sama biel staje się przy tej strukturze zupełnie nieoczywista.

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Mi również się przyda, bo czeka mnie kładzenie płytek. Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Bardzo się cieszę, że trafiłam na Pani bloga, można tu znaleźć wiele interesujących informacji, których brakuje w sieci. Obecnie jesteśmy na etapie doboru płytek łazienkowych. Interesuje nas łazienka w kolorach drewna i bieli. W sklepie z ceramiką dobrano nam płytkę Paradyż Baima Brown oraz jako bazę płytkę białą White kreative. Zastanawiamy się, czy płytka biała, która ma delikatną strukturę, oraz nie jest śnieżnobiała (przejścia beżu) będzie odpowiednia. Co wtedy z podłogą, dobrano nam czarny gres Veinstone black, jednak nie wiem czy to również odpowiednie połączenie. Dodatkowo wokół lustra byłaby mozaika A-MGL08-XX-019. Czy łazienka nie będzie przesadzona? Bardzo proszę o poradę. Z góry dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam, czy moglabys zaproponowac konkretna fuge srebrno szara lub szara do plytek w lazience bialych z polyskiem o wymiarze 30x60, dodam ze na podlodze bedzie imitacja drewna w szarosci.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam, bardzo bym prosiła o radę, czy do płytek Tubadzin Obsydian bedę pasowały dodatkowo kafelki imitujące drewno? Z kolekcji obstdian będę używać tylko płytek bez wzoru kwiatowego.http://www.tubadzin.pl/collection/482

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja zrobię u siebie eksperyment: w małej łazience (2.7m x 2m) będzie cegła (płytka postarzana) na jednej ścianie (dłuższej), a na pozostałych płytka biała w połysku, format 30x60.
    Nie wiem co z tego wyjdzie, ale co tam, nie ma ryzyka, nie ma zabawy :) Liczę na efekt radosnej łazienki..
    Wpis bardzo fajny, choć bez opcji ceglanej ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Białe wykończenie zwłaszcza w pomieszczeniach o charakterze sanitarnym zawsze będzie ponadczasowe, a jak widać na zdjęciach różnorodnych form białych płytek, płyt i mozaik w ofertach producentów nie brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  23. A co sądzicie o tym nowym trendzie, żeby do białych płytek dawać czarną fugę?

    OdpowiedzUsuń
  24. Masa przydatnych wskazówek. Na pewno tylko ja z nich skorzystam:) Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  25. Same ważne informacje, fajnie, że o tym piszesz i wszystko ująłeś w jednym poście.

    OdpowiedzUsuń
  26. Woow! bardzo fajnie to wszystko przemyślane! zazdroszczę Ci takich pomysłów i wyczucia, moje "małe" aranżacje wnętrz mieszkanka nie wyglądają tak fajnie:) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Niektórzy mówią, że takie białe płytki są niepraktyczne, bo łatwo ulegają zabrudzeniu. Ja tymczasem twierdzę, że płytki to materiał który chyba najłatwiej doczyścić, a białe tworzą przestronny, czysty wystrój więc czemu z nich rezygnować.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystko fajnie, ładnie, schludnie i to właśnie lubię we wnętrzach. Osobiście płytki oraz kilka innych materiałów do łazienki znalazłam na http://salonyhoff.pl/ - widziałyście już ten salon? Tyle do wyboru, że zamiast samych nowych płytek kupiłam chyba pół łazienki :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajne porady. Właśnie się zastanawiałem z czym połączyć białe płytki.

    OdpowiedzUsuń
  30. To połączenie białych płytek z innymi rzeczami wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wiele ciekawych wiadomości, które będą mi pomocne. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja bardzo nie lubię samych białych płytek, bo dla mnie to takie szpitalne, musi się dziać coś jeszcze, koniecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepiękne łazienki! Porady bardzo mi się przydadzą bo akurat jestem przed remontem łazienki. Nie byłam pewna czy zdecydować się na białe płytki. Chyba je jednak wybiorę bo fajnie rozświetlają przestrzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  34. białe płytki ładne, ale jakoś same są dla mnie nudne

    OdpowiedzUsuń
  35. Chciałabym położyć na podłodze w łazience płytkę ROVERE bianco z Paradyża. Jakie płytki poleciłaby Pani na ścianę? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ciekawy wpis, który podsunął mi kilka pomysłów, zainspirował mnie. A remont łazienki wisi w powietrzu u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Białe płytki znów wracają do łask. Mają w sobie to coś i łatwo urządzić potem całe wnętrze. Stanowią doskonałą bazę.

    OdpowiedzUsuń
  38. A co jeśli zostawimy posadzkę betonową, pomalujemy ją na jakiś kolor, tak żeby efekt powierzchni był lekko błyszczący? Co sądzicie o trwałości takiego pomysłu? Inspirację wynalazłam tu https://blogstyle.pl/kiedy-warto-wybrac-posadzke-betonowa/ ale jakie zdanie mają na ten temat specjaliści?

    OdpowiedzUsuń
  39. Gdzieś jest cena podana za te brązowe kafelki imitujące drewno? Bardzo mi się podobają, a jakby okazały się tańsze od kafelków Vallelunga to pewnie bym się na nie zdecydował. Dzięki za pomoc, info.

    OdpowiedzUsuń
  40. Białe płytki są bardzo popularne, przede wszystkim dlatego, że optycznie powiększają wnętrze. Zresztą najlepiej zobaczyć na aranżacjach łazienek na https://www.homebook.pl/inspiracje/lazienka że wiele jest projektów utrzymanych w bieli.

    OdpowiedzUsuń
  41. biel szarość plus drewno. Do tego szare fugi . Cięzko było znaleźć odpowiedni kolor i markę jednocześnie ,ale po czasie w nienaruszonym stanie widzę,że było warto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor pozostał niezmienny ? To największy problem fug, że zmieniają swój kolor. Ja niestety muszę coś zmienić bo moje białe fugi wyglądają strasznie.

      Usuń
    2. Tak,zdecydowanie kolor mimo dużej wilgoci i szorowania do perfekcyjnej czystości pozostał aki jaki miał być, jak był przy nadkładaniu

      Usuń
    3. Witaj Jon,
      Skoro masz białe, a bardziej miałeś białe, fugi to pewnie zaczęły czernieć lub żółknąć? Jeżeli tak to po prostu zaczęły osadzać się na nich drobnoustroje. Warto wykonać nowe fugi ale już przy zastosowaniu odpowiednich materiałów, które będą skutecznie powstrzymywały takie zmiany.
      Pozdrawiam
      Maciek
      Wykonawca Sopro

      Usuń
    4. najlepiej to je wyciąć i nałozyć nowe,prawda? Przy takim menewrze będą się równie dobrze trzymały jak przy nakładaniu na nowopołożone płytki ?

      Usuń
    5. WykonawcaSopro30 maja 2019 12:33

      Witaj sławek,
      Owszem wystarczy umiejętnie pozbyć się starej fugi. Po dokładnym oczyszczeniu spoin ze starej fugi można przystąpić do nakładania nowej. Jeżeli cały proces przebiegnie zgodnie z założeniami producenta to uzyskasz oczekiwany efekt na lata.
      Pozdrawiam
      Maciek
      Wykonawca Sopro

      Usuń
    6. @wykonawcasopro a o jakich założeniach producenta mowa? Prócz działania zgodnie z instrukcją, trzeba o czymś jeszcze extra pamiętać ?

      Usuń
    7. Na pewno istotne jest przyrządzenie fugi. Tzn w dokładnych proporcjach itp, nałożenie i etap wyschniecia.

      Usuń
    8. Wykonawca Sopro15 czerwca 2019 10:00

      Witaj Aloes,
      Warto pamiętać również o tym o czym napisał @slawek. Proporcje przy przygotowywaniu są kluczowe. Ważnym aspektem jest też okres, który powinien minąć zanim zaczniemy używać powierzchni spoinowanej. Warto dać jej czas na dokładne związanie.
      Pozdrawiam
      Maciek
      Wykonawca Sopro
      https://www.sopro.com/pl-pl/

      Usuń
    9. @Jon wiem co czujesz bo moje białe fugi w łazience też proszą się o wymianę :/
      A czy podczas fugowania muszą być jakieś odpowiednie warunki ? dodatkowe ogrzewanie aby dobrze wyschła czycoś podobnego ?

      Usuń
    10. @Bunia niestety nie wiem. Ja zleciłem to fachowcowi i tez mialem taki problem jak Wy, a wydaje mi się, że raczej wiedział co robi.
      @Bunia WYdaje mi się, że tak. Może nie ogrzewanie a zapewnić cyrkulację powietrza.

      Usuń
    11. @wykonawcasopro a czy są jakieś obostrzenia co do temperatury przy której można kłaść fugę ? Już jestem zdecydowana na sopro, ale nie wiem czy lepiej się wstrzymać, aż upały ustąpią ?

      @Bunia ja bym nie podgrzewała fugi, żeby szybciej/lepiej związała. Lepiej dać jej w naturalny sposób wyschnąć, żeby nie popękała przypadkiem..

      Usuń
    12. WykonawcaSopro26 czerwca 2019 11:29

      Witaj Aloes,
      W przypadku fugowania Sopro zaleca aby temperatura podłoża, materiału i powietrza nie przekraczała 25 stopni. Jeżeli nie chcesz ryzykować to warto wstrzymać się kilka dni z wykonaniem fug.
      Pozdrawiam
      Maciek
      Wykonawca Sopro
      https://www.sopro.com/pl-pl/

      Usuń
  42. Witajcie!
    Jako wieloletni wykonawca usług remontowo-budowlanych, wykorzystujący między innymi produkty marki Sporo, mam przyjemność być Waszym doradcą online. Pozostaję do dyspozycji dla wszystkich zainteresowanych tematyką chemii budowlanej. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, chętnie na nie odpowiem zarówno w tym jak i skorelowanych wątkach.
    Maciek
    Wykonawca Sopro
    https://www.sopro.com/pl-pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jestem mega zadowolony. Tylko trzeba patrzeć panu budowlańcowi na ręce,czy uzywa nowego opakowania produktu, bo nawet najlepsza fuga ,która stoi juz jakiś czas,lub co gorsza jest już wymieszana -będzie miała gorsze właściwości niż nówka

      Usuń
    2. @slawek przecież sami kupujemy materiały wykończeniowe, więc jakim cudem wykonawca może użyć "starej" fugi ? Poza tym, chyba jak po kilku dniach użyjemy materiału z otwartego opakowania to się nic nie stanie, prawda?

      Usuń
    3. Gyby było to takie oczywiste to nie było by problemu, zdarza się ,że budowlańcy używają czego innego,lub swoich materiałów. nooznie bywa,sęk raczej w czym innym, w tym,że Sopro jest dobrą spoiną

      Usuń
  43. WykonawcaSopro30 maja 2019 12:37

    Witaj sławek,
    Bardzo miło czytać pozytywne komentarze zadowolonych użytkowników. Osobiście też jestem zadowolony z każdej realizacji wykonywanej przy użyciu tych fug. Jeżeli chodzi o ich przechowywanie to faktycznie najlepiej jest kupować taka ilość, która zostanie zużyta przy jednorazowym remoncie. Leżący materiał zawsze traci właściwości, a mieszanie różnego rodzaju materiałów jest wręcz niedopuszczalne z punktu widzenia wykonawcy, ponieważ materiał może stracić cechy oferowane przez producenta.
    Pozdrawiam
    Maciek
    Wykonawca Sopro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te bodajże kilogramowe opakowania Sopro są wystarczające na jaki metraż? Pamiętam ,że nam zeszło właśnie jakoś tak równo

      Usuń
    2. Wykonawca Sopro15 czerwca 2019 09:55

      Witaj,
      Jeżeli chcesz być pewnym, że nie zabraknie ci materiału zawsze możesz wybrać 2,5kg opakowanie fugi. Dzięki jej uniwersalności możesz ją wykorzystać także w innych miejscach domu czy nawet na ogrodzie.
      Pozdrawiam
      Maciek
      Wykonawca Sopro
      https://www.sopro.com/pl-pl/

      Usuń
  44. @wykonawcasopro po jakim czasie fuga trafi na ważności?
    @sławek można to zawsze wyliczyć kalkulatorem, wtedy będziemy mieć pewność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WykonawcaSopro26 czerwca 2019 12:01

      Witaj Anonimowy,
      Fuga traci ważność po 24 miesiącach przechowywania w odpowiednich warunkach czyli najlepiej w suchym miejscu, na paletach i w szczelnie zamkniętym opakowaniu.
      Pozdrawiam
      Maciek
      Wykonawca Sopro
      https://www.sopro.com/pl-pl/

      Usuń
  45. @WykonawcaSopro uff, czyli jak kupi się za dużo, to będzie mogła chwilę poczekać.
    @Anonimowy czy taki kalkulator jest dokładny?

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetny wpis i dużo przydatnych wskazówek. Sama jestem już właściwie na ostatnim etapie wykańczania mieszkania, więc wybór płytek już za nami. Zdecydowaliśmy się na płytki ceramiczne, właśnie w białym kolorze. Podobały mi się różne mozaiki itd., ale stwierdziłam że jednak klasyka to klasyka. Mozaika może mi się znudzić za jakiś czas. A białe płytki ceramiczne będą ponadczasowe. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  47. Oczywiście sam wygląd łazienki jest bardzo ważny, ale liczy się tutaj także funkcjonalność. Ja postawiłem przede wszystkim niedawno n remont łazienki i wszystkich przyłączy sanitarnych. Dodatkowo w sklepie dostudni.pl zamówiłem bardzo fajną i nowoczesną pompę głębinową.

    OdpowiedzUsuń
  48. ładne wykończenia ,a co powiecie o płytach z piaskowca w salonie połączonym z aneksem kuchennym http://www.piaskowce.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo ładnie wyglądają białe płytki na podłodze. Taki wybór sprawdzi się idealnie szczególnie w pomieszczeniach kuchni, czy łazienki.

    OdpowiedzUsuń
  50. Super artykuł, po przeczytaniu którego nie pogubię się już w akcesoriach łazienkowych. Tym bardziej że teraz na nowo będziemy urządzać to wnętrze. Dobrze, że będziemy mieli wsparcie profesjonalistów https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lazienka . Samemu trudno byłoby ogarnąć cały projekt.

    OdpowiedzUsuń
  51. Co by nie mówić to jak najbardziej sama łazienka jest bardzo ważna i ja również przy remoncie zdecydowałam się na wymianę instalacji wodnej. W każdym razie polecam wam od razu świetnego hydraulika https://hydraulikon.pl/ który na takich pracach zna się doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  52. Także jestem już po remoncie łazienki i ja jestem zdania, że bardzo istotną kwestią jest to aby wiedzieć również czy wymieniać instalację wodną. Jak coś to ja od siebie wam polecam zaufanego hydraulika http://hydraulik.wroclaw.pl/ i jak najbardziej jest to bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń